|
|

|
|
Sorteren Posts:
|
|
|
|
04-17-2008, 15:17
|
plotter
Chief Inspector
Berichten 575
|
Betreft: Serie 7 onderweg?
|
|
|
|
|
Emma1 wrote: | | Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij is die Grace/Boyd-kwestie alleen voor jou een probleem. |
|
Niet bepaald, al zijn er duizend variaties van de beschrijving van 'het probleem'.
Ik vond een resencie over serie 5
Waking the Dead: Series 5
Die spreekt me wel aan.
citaat: "Good grief! Rather than being horrified by the sight of her colleague assaulting a defenceless man, Grace's only concern is about what it may have unlocked in the victim's mind. When Boyd dares her to deny that, in his shoes, she would have done the same, she replies that she wouldn't have taken the risk. It's not that she considers it morally wrong to effectively beat a confession out of a suspect, she doesn't think it's worth the risk. Predictably, neither she nor the other officer involved report Boyd for his behaviour. Nor, for that matter, does Hunt. (Surely such an attack would, at the very least, have severely discredited Boyd's case against him, if not resulted in him being kicked out of the police force.) It's some indication of how warped this series' moral universe has become that such an incident is never referred to again and passed off as par for the course, just another of Boyd's little temper tantrums."
Dat bedoel ik.
Inmiddels, serie 7, is geweld als middel om verdachten aan het praten te krijgen zo gewoon dat Stella het met permissie ook doet en dat er zelfs een kamertje voor is. Dat maakt het een ander team dan het was en dat heeft volgens mij vooral gevolgen voor de rol van Grace. Was zij niet het geweten van het team? Dat is kennelijk niet meer nodig.
Als de nieuwe werkwijze van het team een feit is, niemand meer ontslag boven het hoofd hangt wegens wangedrag, dan past Sarah beter dan Grace.
Dat staat helemaal los van wat ik liever zou willen. Voor mij zijn serie 1 t/m 4 nog steeds de beste series waarin Grace een belangrijke rol had bij het oplossen van de moorden. De lichte irritatie die ze toen al wekte met haar psychobable, was dragelijk vanwege haar concrete bijdrage aan het team, ook als geweten.
Lees vooral het hele artikel. Ik ben het wel eens met het afnemende tegenwicht door de verdwijning van Mel en Frankie.
bzvkijker wrote: | Voor mij zijn Boyd en Grace wel essentieel in WtD, hoe gemaakt de rol van Grace als psycholoog ook is in de serie. Die twee personen geven het hele team de kleur.
Ik ben blij dat in deze aflevering de relatie tussen de twee weer normaal lijkt. Twee mensen die al heel lang samenwerken en elkaar daardoor goed kennen en verder niets. Niet dat gedoe van het vorige seizoen met ruzies en machtstrijd etc. |
|
Tja, je kunt in de zinnetjes van Grace kennelijk van alles lezen. Zakelijk vind ik ze in ieder geval niet.
Het zou me bovendien niet verbazen als ze weer een opmaat zijn voor een clash. Alternatief is dat ze opmaat zijn voor grote liefde tussen Grace en Boyd. Zou ik vervelend vinden, maar ik hoor niet tot het schrijversteam.
Derde mogelijkheid is dat ze niets anders betekenen dan een beetje verstrooiing, zoals de sigarettenworsteling van Eve.
Alle drie de mogelijkheden duiden op een significante verandering van de rol van Grace.
Ik ben het met je eens dat Grace een belangrijk karakter was in de serie. De vraag is eigenlijk: blijft ze belangrijk (ruzie of liefde), of wordt ze zo inwisselbaar als de gekkigheidjes van de subkarakters?
Ik heb er inmiddels vrede mee dat het team een heel ander karakter heeft dan het had. Ik vind dat minder leuk, maar tegelijkertijd weet ik geen serie waar zo adembenemend geacteerd wordt.
Dat is gebleven. Beter geworden zelfs volgens mij.
|
|
|
|
|
Rapporteer
|
|
|
|
04-17-2008, 15:18
|
plotter
Chief Inspector
Berichten 575
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04-17-2008, 16:44
|
Tanya

Chief Inspector
Berichten 947
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04-17-2008, 17:15
|
plotter
Chief Inspector
Berichten 575
|
|
|
|
|
|
Tanya wrote: | Emma1 wrote: | | .... Ik ga helemaal niet zo diep in op de serie, voor mij is het gewoon amusement, ik vind het leuk of niet. ... |
|
Volgens mij heb ik vorig seizoen bijna letterlijk hetzelfde geschreven  |
|
Ho, maar zo makkelijk komen jullie er niet van af!
Achter opmerkingen als deze
Tanya wrote: |
Ja, letterlijk "Who said anything about him being in love". Daardoor dacht ik even "Ze gaan toch niet de jaloerse kant op met Grace?" Een beetje jaloersheid voor de grap, zoals met "Greta" vind ik wel grappig, maar ik hoop niet dat ze dat serieus gaan uitspelen.
|
|
en deze
Emma1 wrote: | |
Zolang ze geen deel uit gaat maken van het team, zit Sarah mij persoonlijk ook niet in de weg.
|
|
maar ook deze
Emma1 wrote: | Er is tot op heden ook niets door de regels heen te lezen dat er iets anders zou spelen.
|
|
(ik zou nog eindeloos door kunnen gaan) hoort: Anders vind ik het niet meer leuk.
De verrassing is eigenlijk dat 'we' het ondanks alle niet te ontkennen veranderingen, toch nog steeds leuk vinden.
Dat opent hele nieuwe mogelijkheden. Wie weet is zelfs heftige liefde tussen Boyd en Grace wel te pruimen.
Misschien maakt het helemaal niet uit wat de acteurs doen, maar vooral _hoe_ ze het doen.
En ze doen het hardstikke goed. Vooral ook de gastacteurs.
Ik kan geen serie verzinnen die wat dat betreft beter in elkaar steekt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04-17-2008, 19:22
|
Karin63

Inspector
Berichten 6,743
|
|
|
|
|
|
Tanya wrote: | | Natuurlijk vind ik het nog steeds leuk .... de afgelopen aflevering zelfs erg leuk, daarom wens ik er ook niet zo over door te emmeren. 't Is een gevoelskwestie bij mij .... ik vind het leuk en het voelt goed ... en dan ga ik me niet eindeloos ergeren aan fouten in de continuiteit of of iets geloofwaardig is of niet, want dan verpest ik het voor mezelf. |
|
Ik denk er precies zo over. Al dat ge-analyseer over of Boyd en Grace een stel zijn en of Grace razend verliefd op Boyd is, is aan mij niet besteed. Dat gaat me een aantal straten te ver. Ook omdat ik niet zit te wachten op "romantische" verwikkelingen in WtD. De kracht van WtD vind ik juist dat er zo weinig van het persoonlijke leven van de personages bekend is. Mag wat mij betreft zo blijven. Ik zit niet te wachten op Boyd en Grace die elkaar wellustige blikken toewerpen. Dan kijk ik wel naar "The Bold and the Beautiful".
En we weten niet of er fouten in de continuïteit zijn gemaakt. Luke kan wel een andere zoon zijn, dan de eerstgenoemde Joe. Of misschien zijn Joe/Luke wel één en dezelfde persoon. Ik kan zat voorbeelden opnoemen van mensen, die de naam die gekozen is door hun ouders niet leuk vinden en zich anders laten noemen. Het kan ook zo zijn dat het personage dat Ruth Gemmell speelt, hetzelfde is, maar met een andere naam, omdat de desbetreffende persoon een andere identiteit heeft gekregen. Of misschien speelt Ruth Gemmell wel een heel ander personage.
Maar dan loop je vooruit op de zaak. Het gevaar van "vooruit lopen" op iets is dat je een bepaald denkbeeld hebt en dat dit niet blijkt te kloppen met de werkelijke situatie. Kan teleurstellend uitpakken.
"That's it then. Cancel the kitchen scraps for lepers and orphans, no more merciful beheadings, and call off Christmas" - The Sheriff of Nottingham in Robin Hood: Prince of Thieves
|
|
|
|
|
Rapporteer
|
|
|
|
04-18-2008, 0:10
|
plotter
Chief Inspector
Berichten 575
|
|
|
|
|
|
Tanya wrote: | | en dan ga ik me niet eindeloos ergeren aan fouten in de continuiteit of of iets geloofwaardig is of niet, want dan verpest ik het voor mezelf. |
|
Maar het valt je wel op, toch? Je doet nu net alsof er niks zit tussen eindeloos ergeren en verbazing. Krijg je de indruk dat ik me eindeloos zit te ergeren? Is niet zo hoor. Ik geniet me kapot!
Trouwens ... ik denk niet dat er [...] veel mensen zijn die [..] merken dat er Ruth Gemmel voor een andere rol komt opdraven. |
|
Ik vind dat geen enkel probleem. (ik vind het wel prettig als Press office de rol die ze dan wel vervult goed weergeeft).
Tanya wrote: | Een "normale" kijker heeft haar 4 jaar geleden gezien, en heeft misschien de naam Joe niet eens gehoord, want die is volgens mij maar 1 of 2 keer genoemd.
|
|
Ach, noem mij maar ouderwets. Maar het is toch raar om trouwe kijkers, die het dus wel weten, tot 'niet normale kijkers' te rekenen? Ik snap wel wat je wilt zeggen, de kijkcijfers zijn toch wel goed dus wat zal het de Beeb aan de kont roesten.
Maar zo omgaan met trouwe kijkers is op zijn minst niet zo aardig (dit is slechts een lichte irritatie!  )
Trouwens, even los daarvan, maar over de overige discussie: Heb je al dat Radio 4 Front Row interview met Trevor Eve afgeluisterd? Daarin geeft hij zijn eigen visie op het realiteits gehalte van Waking the Dead. |
|
Ja. Is een leuk interview!
Over Boyd zegt hij dat hij 'unsafe' is en in het echt meteen ontslagen zou worden. Maar dat was vanaf de Pilot al zo.
Wat er werkelijk veranderd is wordt in die resencie zo aardig besproken. Het hele team is van lieverlee 'unsafe' geworden.
Dat is weinig realistisch, maar dat doet er niet toe. Het is wel volstrekt geloofwaardig. De donkere en cynische kant van Boyd (die was er altijd al) heeft het van lieverlee gewonnen van het tegenwicht (die is natuurlijk uitgestorven). Dat klopt volledig met het verhaal, ook als je dat niet zo'n leuke ontwikkeling vindt. Dat vind ik eigenlijk, maar ik vind het wel heel knap uitgewerkt en dat maakt het weer goed!
Wat er bij mij nog niet in wil is dat het karakter Grace deel uit kan maken van zo'n team.
"Grace, weet jij waar het schuurpapier is gebleven?"
"Hm, wacht even Stella, ik geloof dat het hier ligt. Welke korrel wil je?"

|
|
|
|
|
|
|
|
|
04-21-2008, 13:15
|
josephine
Police Constable
Berichten 135
|
|
|
|
|
|
Ik was blij met de nieuwe aflevering. Vond het best wel spannend. We waren op vakantie en ik vond het een bof dat de BBC op de TV zat. Kon het niet laten op te kijken. Vakantie of niet.... Wel kwam het verhaal mij bekend voor. Hebben jullie dat ook? Je hebt op den duur zo veel gezien en gelezen en dan gaan de dingen wel eens op elkaar lijken. Maar eigenlijk ik kijk heel simpel: gewoon omdat ik het leuk vind en ontspannend.
Vanavond of morgen komt er dacht ik ook een aflevering of een nieuwe taggart. We zien het wel.
Helaas heb ik niet zo veel fantasie om er een verhaal bij te denken. Wie weet komt het nog. 
Josephine
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|